تست عنوان
close
باشگاه نانو | اخبار | مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: المپیادهای دانش آموزی موجب ارتقاء مهارتی نخبگان می شود
EN ورود به کارتابل افراد ثبت نام افراد ورود نهادهای ترویجی
مشروح خبر تاریخ خبر : 1396/06/14 - تعداد بازدید : 175
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: المپیادهای دانش آموزی موجب ارتقاء مهارتی نخبگان می شود مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری المپیادهای علمی موجب شناسایی استعدادها و تقویت بنیه مهارتی و کاربردی دانش آموزان کشور می شود.
0 امتیاز از 0 رای


مراسم اختتامیه هشتمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو روز سه شنبه چهاردهم شهریور ماه 1396 با حضور قربانعلی افشانی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، علی محمد سلطانی، مدیر دبیرخانه ستاد توسعه فناوری نانو، صفر لک معاون دفتر آموزش و پژوهش استانداری، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و دانش‌آموزان نخبه برگزیده المپیاد دانش‌آموزی در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

قربانعلی افشانی در این مراسم گفت: «بر اساس سند تحول بنیادین به وزارت آموزش و پرورش ماموریت داده شده تا با ایجاد شبکه‌های محیطی زمینه یادگیری بهتر دانش‌آموزان در مدارس بخوبی مهیا شود».

وی افزود: «ایجاد و تجهیز پژوهش‌سراها، آزمایشگاهها، کتابخانه‌ها، موزه‌های علمی و فناوری و برپایی نمایشگاه‌ها می‌تواند نواقص موجود در مسیر دانش‌اندوزی را برطرف کرده و شرایط بهتری برای علم آموزان کشور فراهم کند».

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کشور یادآورشد: «برگزاری اردوهای علمی و المپیادهای دانش‌آموزی نقش مهمی در ارتقاء سطح مهارتی دانش‌آموزان دارد و موجب می‌شود در کنار سیاست‌گذاری و آموزش‌های مهارتی بتوانیم نیروهای مستعد را در مدارس اقصی نقاط کشور شناسایی کنیم».

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

وی اضافه کرد: «نانو از قویترین علوم پایه است که محتوای خوبی در آن پیش بینی شده اما در کنار آن یک سری علوم دیگر داریم که مصوب آموزش و پرورش نیست اما در چند سال اخیر وارد عرصه علمی کشور شده است که می‌توان از اپتیک، هوافضا، زیست فناور، سلول‌های بنیادی، محیط زیست و پلاسمای هسته‌ای نام برد».

افشانی تصریح کرد: «علوم بین رشته‌ای نیازمند شبکه‌های جدید است تا مورد حمایت قرار گیرد و بتواند به سوال دانش‌آموزان که خارج از محدوده درسی است نیز پاسخ دهد».

وی گفت: «فضای آموزشی کنونی و آزمایشگاه و کارگاه‌های مدارس ما در حال حاضر تا حدودی پاسخگوی نیازهاست و خارج از آن باید از پژوهش و پژوهش‌سراها باید به این نیازها پاسخ داد».

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

افشانی بیان کرد: «در کنار کتب درسی و علوم جدیدی که داریم به نظر می‌رسد به دلیل محدودیت منابع آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست همه کارها را پیش ببرد و نیازمند حمایت همه دستگاههای اجرایی و مشارکت همه دانش‌آموزان، والدین و بخش خصوصی است تا اهداف بلند خود را عملی کند».

وی اضافه کرد: «با ۱۰ علوم رشته‌ای همکاری بین بخشی داریم و توانسته‌ایم پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را از ۳۰۰ مورد به ۶۲۸ مورد افزایش دهیم و امسال قرار است این تعداد به ۶۵۰ واحد برسد».

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: «خوشبختانه استان قزوین در ردیف استان‌های پیشرو در علوم جدید و نانو و فعالیت‌های آزمایشگاهی است و توانسته‌ایم در این زمینه مسابقات آزمایشگاهی را در رشته‌های فیزیک و زیست با حضور ۳۸۴ دانش‌آموز در این شهر برگزار کنیم که بسیار موفق بوده است».

افشانی اظهارداشت: «حرکت در مسیر برنامه محوری، پژوهش محوری، آموزش محوری در برنامه‌های وزارتخانه با جدیت دنبال می‌شود تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم».

وی افزود: «آموزش و پرورش قادر است در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی جامعه تحول اساسی ایجاد کند و آینده کشور در بخش‌های اساسی و مهم را پاسخگو باشد».

در این مراسم از برگزیدگان هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو تجلیل شد.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

نظرات

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نوع نظر
نـــام
ایمیل
نظر شما
کارکترهایی که در تصویر می بینید را وارد نمایید. (حساس به حروف کوچک و بزرگ)